Piastowski Mędłów

Forum mieszkańców Mędłowa

  • Index
  •  » Generacja
  •  » telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

#1 2012-01-23 10:12:25

icek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-05-14
Posty: 55
Punktów :   

telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Operator sieci generacja.pl (Telekomunikacja Internetowa Sp. z o.o.) ma za zadanie serwisować sieć telewizji naziemnej i satelitarnej zbiorczej w Państwa budynkach (4 budynki pierwszego etapu). Zgodnie z zapisami umowy zgłoszenia wolno nam przyjmować tylko od wskazanych w umowie osób. W dodatku wymagane jest zachowanie formy (mail, fax)

Serwisować oznacza jechać, badać, naprawiać. To nie oznacza jechać i dopytywać się ludzi w czym problem. Niestety ze względów organizacyjnych nie odpowiadamy na zgłoszenia typu "nie działa mi TV, przyjedźcie sprawdzić". Również ze względu aby nie było niedopowiedzeń i niedomówień zgłoszenia przyjmujemy tylko mailowo lub za pomocą faxu (aby nie było kwestii spornych co było zgłoszone a co badaliśmy). Każda nieuzasadniona wizyta przekłada się na wystawioną fakturę.

Generalnie zasada jest taka, że jak zgłoszenie brzmi "nie działa TV naziemna w budynku Piastów 3" to nasz serwis jedzie i sprawdza sieć tylko i wyłącznie na niedziałanie TV naziemnej. Nie dokonuje sprawdzenia przy okazji np. tv sat albo czy działa polsat czy nie działa albo czy działa coś na Mieszka I. Więc jeżeli komuś śnieży tylko polsat to powinno się zgłaszać śnieżenie polsatu a nie niedziałanie TV naziemnej! Tak samo jak zgłoszenie typu "nikomu nic nie działa" jest błędne. Nasz serwis może oczywiście pojechać i sprawdzić wszystko wszystkim ale faktura może być tak wysoka, że nie jestem pewny czy taka usługa jest potrzebna.

W ostatnim zgłoszeniu otrzymaliśmy " mieszkańcy nie mają w ogóle możliwości oglądania telewizji". Wskazany został Pan do kontaktu m.in. Piastów 3/5. Nasz serwis pojechał i co się okazuje? Że przerwa faktycznie była ale chwilowa i wszystko działa. Być może trzeba było trzeba było zdobyć telefony i dzwonić po innych mieszkańcach ale nie wydaje mi się aby to miało być nasze zadanie. Bardzo zależy nam na szybkiej naprawie ale jak zgłoszenie jest nieprecyzyjne to trudno oczekiwać szybkiej reakcji. A nie dziwie się, że Państwa nie ma w domach w godzinach południowych. Więc jak trafiamy na mieszkańca, który potwierdza, że działa to dla nas jest jasny sygnał.

przykładowe zgłoszenie od zarządcy (prawidłowe): "Przesyłam maila od lokatora: Mam TV satelitarną N. Od piątku nie działa mi TV satelitarna. Poziom sygnału 40%, jakość 0%. TV naziemna działa/nie działa/nie mam możliwości sprawdzenia. Telefon do mnie xxxxxx, w domu bywam z rana/wieczora/nie bywam/prosze potw. telefonicznie. "

przykładowe błędne zgłoszenie: "nikomu na osiedlu nic nie działa".

Tryb serwisowy NBD (next business day) oznacza, że wszystkie zgłoszenia przyjęte danego dnia są naprawiane i badane od rana dnia następnego.

Liczę na zrozumienie powyższego co znacząco przyspieszy diagnozę problemów w przyszłości.

Offline

 

#2 2012-01-23 13:00:02

 Mariusz i Monika PŚ3/5

Administrator

2874938
Skąd: Mędłów
Zarejestrowany: 2011-02-20
Posty: 146
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Skwituję twój wywód krótko,
Telewizja czyt. sygnał z anteny satelitarnej w dalszym ciągu jest mizerny czyt.siła18% jakość 0% i tak jest od 9dni.
A jeśli chodzi o wizyte twoich pracowników ,to było tak ,że zastali moją żonę ,i ta własciwie wskazała miejsce potencjalnej awarii ,czyli antena na dachu ,niestety oni usilnie chcieli sprawdzić ,czy aby na pewno wszystko gra w mieszkaniu.

No cóż. Szanujmy się Icek.Bo jak na razie to współpraca marnie się układa.

Offline

 

#3 2012-01-23 14:41:06

icek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-05-14
Posty: 55
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

dlatego pisałem, że rodzajem szacunku jest właśnie pełne zgłoszenie ze szczegółami. Gdyby dotarło zgłoszenie ze szczegółami to i naprawa byłaby szybka. Rozumiem, że wysłałeś takie zgłoszenie do zarządcy a on nam to przesłał ? Otóż nie. Czy zgłoszenie zostało dostarczone w umówiony sposób? Nie. Czy zgłoszenie zostało dostarczone przez osobę upoważnioną? Nie. Czy zgłoszenie zawierało szczegóły techniczne takie jak co nie działa (tv sat a nie TV naziemna) ? Nie.

A co żona odpowiedziała technikom ? Może zacytuj.

Aby współpraca się układała trzeba woli z obu stron. Z naszej mamy obowiązek przestrzegania ustaleń. I to robimy. Jak dostaliśmy Twój adres z adnotacją "mieszkańcy nie mają w ogóle możliwości oglądania telewizji". Przy czym zostało wskazane Twoje mieszkanie. Co żona odpowiedziała gdy zjawił się serwis?

Ostatnio edytowany przez icek (2012-01-23 14:47:59)

Offline

 

#4 2012-01-23 16:39:00

 Mariusz i Monika PŚ3/5

Administrator

2874938
Skąd: Mędłów
Zarejestrowany: 2011-02-20
Posty: 146
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Nie świadoma do końca laiczka tematu odpowiedziała ,że telewizja jest,owszem były kanały SD,ponieważ akurat przestał wiać wiatr i jakiś sygnał antena zbierała,a wy jako profesjonaliści powinniście wiedzieć ,że takie rzeczy się same nie naprawiają i mogliście sprawdzić ustawienie anteny,no nie zrobiliście tego niestety.Dziś jest godzina prawie 17 a usterka w dalszym ciągu denerwuje,bo nie została usunięta.No Icek jak tak można do cholery!!!

Offline

 

#5 2012-01-23 17:33:34

icek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-05-14
Posty: 55
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Mariusz i Monika PŚ3/5 napisał:

Nie świadoma do końca laiczka tematu odpowiedziała ,że telewizja jest,owszem były kanały SD,ponieważ akurat przestał wiać wiatr i jakiś sygnał antena zbierała

trzeba było to powiedzieć. Rozumiem z tej wypowiedzi, że TV naziemna teraz nie działa ?

Mariusz i Monika PŚ3/5 napisał:

,a wy jako profesjonaliści powinniście wiedzieć ,że takie rzeczy się same nie naprawiają i mogliście sprawdzić ustawienie anteny,no nie zrobiliście tego niestety.

robimy serwis dla przeszło 7 tys. naszych abonentów. Nie mamy czasu na diagnozę "bo może coś nie działa", "bo może serwis jak przyjechał to sobie sprawdzi". Jeżeli zgłoszenie jest "nic nie działa" a klient mówi "nie działało ale teraz działa" to serwis się zmywa. Nie ma czasu na chodzenie po osiedlu bo może coś znajdą. Podobne problemy są gdy brakuje prądu. Też nie działa a się "samo" naprawia. Najczęściej po tym jak przyjedziemy załączyć bezpiecznik.

Mariusz i Monika PŚ3/5 napisał:

Dziś jest godzina prawie 17 a usterka w dalszym ciągu denerwuje,bo nie została usunięta.No Icek jak tak można do cholery!!!

Ale prawie dobę temu Wasz mieszkaniec napisał w sąsiednim wątku z prośbą o napisanie kogoś kto ma jakiś problem. Napisałeś ? Może przeczytałeś o tym jak zgłaszać problem i wysłałeś to do zarządcy, który miał to do nas przeforwardować ? Nie mamy szklanej kuli i nie wiemy jak objawia się problem. Weź proszę daj dobry przykład. Wyślij do zarządcy wiadomość z dokładnym opisem. Przy okazji wyślij to na icek@do.pl. Serwis wyjedzie około 10 rano do Waszego problemu.

Jedyne zgłoszenie jakie mamy to to dotyczące Mieszka I 6-8. (przyjęte w dobrej wierze bo procedura nawala). Problem był dziś naprawiany. Niestety akcja zakończyła się niepowodzeniem. Wg miernika sygnał jest. Wg dekodera Pana Kamila niestety wzrósł poziom sygnału ale w "jakości" nic nie drgnęło. Niestety nie mieliśmy jak sprawdzić bo klienta nie było. Jutro podejmiemy próbę ponownie.

Jeżeli do godziny 9 rano dotrze do nas zgłoszenie zgodnie z wzorem to serwis zajmie się również tym tematem.

Offline

 

#6 2012-01-26 09:15:20

marta&kuba

Zarząd

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 115
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Panowie i jeden i drugi ma trochę racji ale... patrząc z biznesowego pkt. widzenia to użytkownika g#@@no obchodzi czy to jest kabelek uszkodzony, co to jest tv satelitarna czy naziemna, czy antena sie buja na dachu czy nie, itd. To sprawą dostawcy powinien być interes o wypytanie się np. telefonicznie, mailowo klienta w sposób zrozumiały użytkownikowi i po krótkim wywiadzie sami powinniście wiedzieć z jakim typem usterki macie do czynienia, o ile jest to servis profesjonalny . Dostawca powinien się kontaktować z klientem w sprawie zgłoszonej lakonicznie usterki w celu uzyskania więcej ilości informacji a nie odwrotnie. Gdyby każdy był specjalistą w tej dziedzinie to Wy jako servis poszlibyście na bezrobotne Servis powinien wiedzieć, ze jak raz działa a raz nie.. to może dlatego ze wiał wiatr i należy poprawić mocowanie anteny itd. a nie że przyjeżdżacie i .. "dziś mi działa a wy się zwijacie" tak jak to Icek opisałeś. Może natłok prac z 7tys. osób nie pozwala Wam na precyzyjne rozwiązania incydentów z powodu braku czasu? Jak tak to co to nas, abonentów obchodzi? Klient płaci, klient wymaga. Precyzyjne i pełne wiadomości przyjęte zgłoszenie jest bardzo ważne, bo przyśpiesza realizację ale wymaga współpracy również po waszej stronie. Musicie pamiętać, że jak w każdej dziedzinie są też ludzie, którzy z tv mają wspólnego tylko oglądanie seriali nie muszą wcale wiedzieć nawet jaką mają markę telewizora. brać się chłopaki do roboty i życzę bardziej "userfrendly" help desk .
Pozdrawiam
Kuba

Offline

 

#7 2012-01-26 11:52:06

uzyszkodnik

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-01-26
Posty: 1
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

sluszne stwierdzenie ze Dostawca powinien dbac o Klienta. ciekawi mnie jednak kto z lokatorow jest klientem generacja.pl? kto z Was placi im  abonament? kto ma umowe na serwis sieci TV? a jesli macie umowe to sprawdzcie co mowi ta umowa o sposobie zgloszenia usterek. skoro podpisana przez 2 strony to powinna byc przez te strony przestrzegana. zycze powodzenia w rozwiazywaniu problemow

Offline

 

#8 2012-01-28 11:24:27

icek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-05-14
Posty: 55
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Są różne umowy serwisowe. W Mędłowie TV serwisujemy zgodnie z treścią zawartej umowy. Zgodnie z zapisami Deweloper (a później wspólnota) ma zawiadomić o wystąpieniu usterki.

Ze względu na fakt, że mamy różne umowy serwisowe mamy też całodobowy serwis. Nie oznacza to jednak, że taki serwis zajmuje się "wypytywaniem".

Nie widzę problemu aby nasz serwis działał na zasadach przedstawionych w tym wątku oraz kilku innych tj. żeby jechał na osiedle, rozpytywał się, regulował antenę profilaktycznie i na zapas. Jak Państwo chcecie to możemy nawet zrobić taki serwis, który będzie raz w tygodniu siedział w samochodzie i czekał bo może ktoś będzie miał problem. To tylko kwesta pieniędzy.

Teraz popatrzcie Państwo w rozliczenia i zobaczcie jaka pozycja figuruje przy "serwis TV". Za 1 czy 2 lata umowa się zakończy. Zmienicie Państwo pewnie firmę serwisującą TV. Wtedy ponownie proszę popatrzyć na taką pozycję.

Serwis jest tak dobry i tak szybki jak wykupiony wariant. Nie widzę problemu aby zmienić kontrakt serwisowy. Nie widziałem też głosów aby ktoś był niezadowolony z serwisu np. sieci telekomunikacyjnej. Możemy zaoferować podobny serwis jeżeli chodzi o instalację TV sat. To jest tylko kwestia uzgodnień.

Deweloper działając w najlepszym interesie wspólnoty wybrał najtańszy wariant serwisowy. Bo zaraz znajdzie się ktoś kto powie, że serwis kosztuje za drogo. Związany z jest z takim serwisem dłuższy czas oczekiwania. Nie ma co mieć pretensji jeżeli serwis wykonuje swoje zadanie zgodnie z zawartą umową. Czas na pretensje jest gdy serwis nie wykonuje swoich zadań zgodnie z zawartą umową i warunkami

Proszę sobie zadać pytanie czemu tak długo czekaliście państwo na naprawę. Przykłady podawałem kilkukrotnie. Dołączę kolejny. Wed, 25 Jan 2012 10:00:31 napisałem do Pani Doroty, że potrzebny jest klucz do klatki i piwnicy. Jak nasz serwis jedzie i w budynku nikogo niema to nie ma jak się dostać do środka. Wydłuża to czas naprawy. Mamy dziś sobotę a na maila nawet nie otrzymałem odpowiedzi. To chyba ludzie pracujący na Państwa zlecenie ?

marta&kuba napisał:

Panowie i jeden i drugi ma trochę racji ale... patrząc z biznesowego pkt. widzenia to użytkownika g#@@no obchodzi czy to jest kabelek uszkodzony, co to jest tv satelitarna czy naziemna, czy antena sie buja na dachu czy nie, itd. To sprawą dostawcy powinien być interes o wypytanie się np. telefonicznie, mailowo klienta w sposób zrozumiały użytkownikowi i po krótkim wywiadzie sami powinniście wiedzieć z jakim typem usterki macie do czynienia, o ile jest to servis profesjonalny

i tak i nie. Serwis ma być profesjonalny na tyle ile przewiduje umowa. Nie jesteśmy dostawcą TV. Jeżeli umowa przewiduje, że konkretna osoba ma dokonać konkretnego zgłoszenia to dziwicie się, że odrzucamy zgłoszenia dokonane przez osoby nieuprawnione ? Z biznesowego punktu widzenia i tak nie powinniśmy robić tego serwisu tylko czekać aż w końcu będzie pełnomocnictwo dla Pani Doroty. Do dziś go nie ma.

Minęło chyba z 12 dni jak trwa ta dyskusja i nikt od zarządcy (pomimo, że pisałem o tym 2012-01-23 16:41:06) nie zdecydował się na zmianę listy. Umowa jest tak sformułowana, że można wpisać jako upoważnione wszystkich z mieszkańców. Rozumiem, że jak wystąpi w przyszłości kolejny problem to znowu będzie identyczna sytuacja?

W kwesti wypytywania. Podam przykład (wypytywania):

Zgłoszenie: "nie działa TV naziemna w budynku Piastów 3". Podane dane kontaktowe m.in. kolegi z PS3/5

Jedzie serwis. Puka do drzwi. Pyta się o TV. Pada odpowiedź, że działa. Serwis wraca. Piszę o tym na forum i dostaje:

PS3/5 napisał:

Nie świadoma do końca laiczka tematu odpowiedziała ,że telewizja jest,owszem były kanały SD,ponieważ akurat przestał wiać wiatr i jakiś sygnał antena zbierała

Idę dalej i osobiście się upewniam co do działania TV i dostaje:

PS3/5 napisał:

z naziemniej nie korzystamy więc nie wiem czy występuje ten problem

Oczywiście, że serwisanta interesuje co jest zepsute i jaki jest objaw. Jeżeli macie Państwo ochotę to szybko trzeba aneksować umowę i zmienić plan serwisowy na wyższy. Serwis będzie w 2h po zgłoszeniu na miejscu i sam wszystko wybada, obejdzie całe osiedle. Podłączy się do każdego kabla.

Na sam koniec zgłoszenie, które doprowadziło do naprawy:

PS3/5 napisał:

Brak sygnału telewizyjnego.
Sygnał jaki pokazuje dekoder "n" to 18 do 25% siły i 0% jakości parametry zmieniają się w zależności od podmochów wiatru.
Chodzi oczywiście o sygnał z anteny satelitarnej,z naziemniej nie korzystamy więc nie wiem czy występuje ten problem.

Nie można było tak od początku ?

Ostatnio edytowany przez icek (2012-01-28 11:57:22)

Offline

 

#9 2012-01-28 12:36:46

 Drapi

Administrator

4780908
Zarejestrowany: 2011-05-14
Posty: 63
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Dla mnie to jest dziwna sytuacja ale to już osobna a kwesta że należy ustalić co gdzie zgłaszać i nie tylko dotyczy to TV. Każdy mieszkaniec powinien mieć listę kontaktów zgłoszeniowych. Jak w dobry starych czasach taka lista powinna wisieć na każdej klatce schodowej. I przynajmniej jedna osoba z osiedla być uprawniona do zgłoszeń serwisowych.

Pracuje w firmie która zajmuje się serwisem i nie ważne jaki wariant ma klient wykupiony zawsze trzeba zrobić rozeznanie tematu porozmawiać i się dopytać bo jakiś drobny szczegółów może wskazać usterkę a do tego wskazać inny problem. Który jak nie teraz to za 2 dni będę musiał pojechać znowu. Nie ma potrzeby szybszej reakcji na awarie. Winna co do reakcji jest po naszej stronie a raczej zarządcy. Na pewno przy zgłoszeniu powinien być również telefon do osoby u której występuje awaria. A interwencja serwisowa najlepiej po kontakcie z tą osobą. Bo co z tego że serwis pojedzie obejrzy sobie sprzęt jak nie może potwierdzić czy działa czy nie. 50 % albo nawet więcej awarii usunie ale zawsze zostają pozostałe 50 %.

Jedyny problem ty awarie w weekend kiedy to najwięcej czasu spędza się w domi a tu nie ma tv. Niestety za naprawy w week trzeba było by znacznie więcej płacić. Wszystko zależy jak jest skonstruowana umowa czy jest to płatne ryczałem nie zależnie od ilości awaria czy za każda wizytę. Jeśli za każdą wizytę to wydaje mi się że warto zapłacić więcej za wizytę w week że by naprawić instalacje niż czekać do poniedziałku i nie obejrzeć meczu, klanu, tańca z gwiazdami

Offline

 

#10 2012-01-29 11:55:15

luksior

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-09
Posty: 65
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

dziwię się wszystkim co czekają na reakcję generacji w sprawie telewizji.Po tygodniu przepychanek miałem dosyć i zamontowałem antenę indywidualną i teraz generacja może mi.... .Nie zapłacę im ani grosza ,a jeżeli mają problem to niech odetną mi sygnał którego brak.Tłumaczenie zaś jak ma wyglądać poprawnie  zgłoszenie jest żałosne.Ja jako użytkownik stwierdzam że pod podanym adresem brak jest sygnały i tyle.To oni są fachowcami i mają mi sprawdzić wszystko, a jeżeli nie to niech się za to nie biorą.Czy jak oddajecie samochód do naprawy bo nie pali to podajecie więcej informacji prócz tej-nie pali.Naleganie zaś na wstęp do mieszkania jest głupie.Na każdym piętrze jest szafka,taka szara mała gdzie powinny iść wszystkie przewody w tym i od telewizji.Niech tam się podepną.A nieograniczony dostęp do garaży i klatek  schodowych to już przesada.Może powiesimy wszystkie klucze przy wjeżdzie na osiedle?Jest pan Zenon i po wcześniejszym uzgodnieniu jest w stanie udostępnić  pomieszczenia.Dlatego proponuję wszystkim założyć swoje anteny i wypiąć się na generację.Zwłaszcza że montaż do balustrady balkonu jest dziecinnie prosty.Mnie zajęło to około 30 minut.

Offline

 

#11 2012-01-30 09:24:27

 Mariusz i Monika PŚ3/5

Administrator

2874938
Skąd: Mędłów
Zarejestrowany: 2011-02-20
Posty: 146
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Poprosiłem p.Dorotę o tą nieszczęsną umowę ,przejrzę ją i zobaczymy co można zrobić w tej kwestii.

Offline

 

#12 2012-01-30 10:45:05

icek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-05-14
Posty: 55
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

luksior napisał:

To oni są fachowcami i mają mi sprawdzić wszystko, a jeżeli nie to niech się za to nie biorą.Czy jak oddajecie samochód do naprawy bo nie pali to podajecie więcej informacji prócz tej-nie pali.

dobre dobre tylko jak tak powiesz i odbierzesz auto i opieprzysz mechanika, że miałeś na myśli, że zapalniczka CI nie pali to wtedy może zrozumiesz w czym rzecz ?

A jak odda ten samochód Twój kolega. Ty zdziwiony przyjdziesz po odbiór i powiesz "ja nie zlecałem żadnego serwisu, nie płace, kolega zlecał to może on zapłaci" ?

Pisałem, że nia ma problemu "sprawdzenia wszystkiego" i to na całym osiedlu. Jak przyjdzie takie zgłoszenie serwisowe to sprawdzimy. Nie będziesz wtedy protestował jak przyjdzie faktura ?

Offline

 

#13 2013-08-22 16:40:47

Paulina i Maks

Zarząd

Zarejestrowany: 2011-03-09
Posty: 107
Punktów :   

Re: telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Czy ktoś z budynku nr 7 tj. Mieszka I 10 i 12 ma kłopoty z odbiorem części kanałów telewizji cyfrowej naziemnej???

Offline

 
  • Index
  •  » Generacja
  •  » telewizja, serwis, działanie, zgłoszenia itp.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
choinki sztuczne sklep www.herbowi.pl